Op 8 Juni jl. zijn we met een groep van 25 controllers door de wereld vol wonderen geleid van de Efteling. Een familiebedrijf dat nog steeds de adem van de originele oprichters en inspirators, Anton Pieck, ademt. Je komt er niet slechts voor een dagje uit, eerder voor een beleving van meerdere dagen voor de hele familie. Zo leerden wij dat juist hier het verdienmodel en ook de toekomst van de Efteling is op gericht, onderbouwd met een visie naar 2020 inclusief strakke budgetten en planningstools om de kosten beheersen. Allen met het doel om binnen enkele jaren de 5 Miljoen bezoekers te bereiken en weer een plekje te stijgen op de lijst van beste pretparken van Europa. 

Het tweede deel van de avond werd ingevuld door Koert Lafeber van Stichting Communicatie, die interactief ons aan het denken zetten over communicatie en het nut van het stellen van vragen. Ongeremd gaf hij voorbeelden waarin wij ons herkende als de altijd oplossing gerichte controller zonder dat we ons echt bewust zijn van de situatie waarin we verkeerden. Wees creatief, denk vooruit, en open het gesprek met tegenvraag om zo je zaken (en je medeleden in het management team) mee te krijgen.

Kortom veel geleerd, gezien en gelachen –  en met de borrel in het vooruitzicht hebben we er weer een prima avond van gemaakt! Dank aan Fago voor de mede organisatie van deze inspirerende middag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>