Op 13 juni werden 25 deelnemers op TIAS Business school mee genomen in de wereld van de bedrijfsethiek. Met een aantal openingsvraagstukken kwam de discussie als snel op gang en de trainer van Scope & Skills nam de gelegenheid om antwoorden van de RC-ers in een ethisch daglicht te plaatsten. “Een directie parkeerplaats ipv. een parkeerplaats voor de klant bij de ingang van het bedrijf”, Wat straalt dat uit? en welke boodschap breng je hier mee over? We worden getriggered om anders te denken en organisatie breed uit te zoomen. Ook de drie casussen uit een (fictieve) bedrijfsomgeving in de middag zorgen voor een levendige bijeenkomst. In kleine groepjes werken we deze uit om vervolgens in gesprek te gaan. Tot slot leren we weer waarom de de “waarom” vraag moeten stellen. Geen aannames doen en doorvragen is het devies…

Bij de borrel werd er nog voldoende nagepraat en ging iedereen met nieuwe ideeen naar huis en inclusief 3 PE punten.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *